OSINT - nyílt információs hírszerzés, valamint üzleti hírszerzés-elhárítás kis- és középvállalkozások számára
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
osint linkek
 
terrorizmussal foglalkozó kutatóintézetek
 
statisztikai adatbázisok
 
kapcsolat

levay.gabor04@t-online.hu

 

 
- amit az OSINT-ról tudni kell
- amit az OSINT-ról tudni kell : Üzleti hírszerzés - témaköri anyag készítés

Üzleti hírszerzés - témaköri anyag készítés

Az üzleti hírszerzés és az OSINT egyik lényeges feladata a nyílt források felhasználásával témaköri anyagok készítése az üzleti megrendelő szempontjai alapján. Jelen cikkben egy ilyen tanulmány felépítését mutatom be.


Jelen cikkben egy témaköri anyagot szeretnék bemutatni. Mivel itt üzleti hírszerzésről van szó, ezért természetesen nem magát az anyagot mutatom be (mint például az afrikai országok esetében - csak egy felépítési mintát.

A tanulmány nyílt forrásokból, szerzői jogokkal nem védett, másolási korlátokat nem tartalmazó adatokból, információkból készült. A felhasznált irodalom kormányzati és nemzetközi szervezetek, közlekedési-infrastruktúrális szakmai szervezetek, a Romániában autópálya-építési munkálatokat végző vállalatok honlapjain található adatokból, információkból, valamint a témához kapcsolódó újságcikkekből került összeállításra. A tanulmány végén található forrásjegyzék tematikus csoportosításban tartalmazza az eredeti anyagot, amely így a felhasználó számára is ellenőrizhető.

 

A kiindulási helyzet a következő:

Románia a 2007-es Európai Unióhoz történő csatlakozásakor rendkívül rossz közlekedési infrastruktúrával rendelkezett. A közúthálózat hossza csupán 80.000 kilométer volt, ebből mindössze 20.900 km-t lehetett „korszerűsített”-nek nevezni, a többi felújításra szoruló burkolt, illetve kavicsos vagy földút kategóriába tartozott. Az autópályák hossza mindössze 210 km-t ért el, de nem kapcsolódott egyetlen szomszédos állam közúthálózatához sem. A nemzeti úthálózathoz tartozó romániai szakaszok csak egy része volt alkalmas a nemzetközi forgalom lebonyolításra, a hálózat hosszabb szakaszai nem feleltek meg a Fő Nemzetközi Közlekedési Főútvonalakról szóló európai egyezmény (European Agreement on Main International Traffic Arteries) feltételeinek.

1992 óta Románia nagyméretű programot indított a nemzeti úthálózat felújítására és korszerűsítésére az Európai Bizottság 96/53-as rendelkezésével összhangban. Az EU csatlakozás előtt a közlekedési infrastruktúra korszerűsítésében a legfőbb partnerek az EBRD (European Bank for Reconstruction and Development), az EIB (European Investment Bank), az ISPA (Instrument for Structural Policies for Pre-Accession - kohéziós alap) és a PHARE-program voltak. Románia az 1990-es évek elejétől az EU-csatlakozásig (kb. 15 év) ezen forrásokból mintegy 15 milliárd eurónyi összeghez jutott a közlekedési infrastruktúra fenntartására és javítására. Ezen összegek egy része azonban nem a szállítási infrastruktúra fejlesztésére és bővítésére kerültek felhasználásra, hanem az ahhoz kapcsolódó szervezeti fejlesztési és intézményi feladatokra.

2008-ban a román kormány ágazati stratégiai tervet dolgozott ki, amely a helyzet felmérése után meghatározta a 2008-2013 közötti időszak legfontosabb feladatait. A stratégiai terv első része áttekinti, hogy az EU-csatlakozás előtt milyen állapotban volt a közlekedési infrastruktúra, illetve milyen erőfeszítéseket tett Románia az infrastruktúra javítása érdekében. A dokumentum második fele meghatározza az egyes szegmensek fő feladatait.

2012. júliusában Romániának 4,6 milliárd eurót biztosítottak EU-forrásokból a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, amely 2013. végéig áll rendelkezésre. A román kormány mintegy négy milliárd euró összeget tervezett az elkövetkező néhány évre 289 km hosszú új autópálya építésére. Ez egyben azt is jelentette, hogy a kormánynak az építőipar más szegmenseiből kellett pénzösszegeket elvonnia ahhoz, hogy az EU-finanszírozású projektekhez az önrészt hozzá tudja rendelni.

2012. szeptemberében a román kormány a költségvetési megszorítások miatt a az autópálya-építési programból 290 millió euró értékű összeget vont el. A költségvetési elvonások ellenére a kormány 2012. őszére tervezte az A3-as autópálya következő 107 km-es szakasza építőinek kiválasztását. Jelenleg hat autópálya projekt képezi a fejlesztés tárgyát.

 

A tanulmány felépítése a következő:

A „BEVEZETÉS” részletesen ismerteti kerül Románia EU-csatlakozás előtti közúti infrastruktúrájának helyzete és problémái, a nemzetközi támogatással végrehajtott erőfeszítései az infrastruktúra korszerűsítésére, illetve a program felgyorsítása érdekében az elmúlt években tett intézkedéseit.

A „2008-2013 KÖZÖTTI ÁGAZATI STRATÉGIAI TERV ELEMEI” részben bemutatásra kerülnek a stratégiai terv lényeges elemei, illetve a téma szempontjából a román kormány által meghatározott fő feladatok.

A „JELENLEGI HELYZET” rész alapvetően az autópálya-építés költségvetési helyzetét ismerteti, illetve a 2013-ra tervezett új szakaszok építését.

AZ "EGYES AUTÓPÁLYA PROJEKTEK FŐ JELLEMZŐI" rész összegezve mutatja be az utópályák nyomvonalait, a tenderkiírás szempontjából történt szakaszolását,  az építési munkálatok jelenlegi állapotát, illetve azt, hogy mely szakaszokon nem történt még meg az építő vállalkozás kiválasztása.

A „TOVÁBBI AUTÓPÁLYA-ÉPÍTÉSI ELKÉPZELÉSEK” rész azokat a javaslatokat mutatja be, amelyek további autópályák nyomvonalait tartalmazzák, illetve a munkálatok megkezdésére vonatkozó elképzeléseket. Ezen autópályák esetében még semmilyen tervezés vagy előkészítő munkálat nem kezdődött el, de a kormányzati elképzelések részét képezik és elgondolások szerint 2020-ig meg is akarják valósítani azokat.

A "MELLÉKLET" részletesen mutatja be az egyes autópályák építési szakaszainak állapotát, a tervezett átadási, vagy a munkálatok tervezett megkezdési idejét, illetve a tervezett tenderkiírás időpontját.

 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2018.08.26. 10:26
2015.01.25. 20:03
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?