OSINT - nyílt információs hírszerzés, valamint üzleti hírszerzés-elhárítás kis- és középvállalkozások számára
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
osint linkek
 
terrorizmussal foglalkozó kutatóintézetek
 
statisztikai adatbázisok
 
kapcsolat

levay.gabor04@t-online.hu

 

 
- amit az OSINT-ról tudni kell
- amit az OSINT-ról tudni kell : Katonaföldrajzi adatok az Interneten 5.

Katonaföldrajzi adatok az Interneten 5.

egy példa arra, hogy milyen részletességgel lehet az Internetről információkat szerezni


A példa ország Csád

 

A két legfontosabb szállítási útvonal a tengerhez a líbiai Bengázi (Banghazi) kikötőhöz, a másik pedig a kameruni Douala kikötőjéhez vezet.

 
            A Bengázi-Abéché útvonal egyes szakaszainak jellemzői az alábbiak:
-         Bengázi-Adjabiya (Líbia területe) 160 km hosszú autópálya, burkolata aszfalt. Az autópálya minden féle gépjárművel járható. A közlekedést ezen a szakaszon a homokviharok nehezíthetik;
-         Ajdabiya-Jalu (Líbia) 235 km hosszú szakasz nemzetközi főútvonal, burkolata aszfalt, amely minden típusú gépjárművel járható;
-         Jalu-Kufra-oázis (Líbia) hossza 630 km, nemzeti főútvonal aszfaltozott felülettel. Valamennyi típusú gépjárművel lehet közlekedni rajta;
 
Kufra-oázisból két útvonalon lehet folytatni a közlekedést Abéché felé. A keleti út Al Awanat és Bahai (Csád) településeken halad keresztül.
-         Kufra-oázis-Al Awanat 350 km hosszú földút, amelyen összkerék meghajtású személygépkocsik, valamint 40 tonnánál kisebb teherautók tudnak közlekedni;
-         Al Awanat-Bahai szakasz földút, hossza 760 km, összkerék meghajtású személygépkocsik, valamint 40 tonnánál kisebb teherautók tudnak közlekedni. A közlekedést homokviharok nehezíthetik;
-         Bahai-Abéché 330 km hosszú földút, amelyen összkerék meghajtású személygépkocsik, valamint 40 tonnánál kisebb teherautók tudnak közlekedni. Ezen a szakaszon a közlekedést az időszakos folyók áradás és a földút átázása nehezíthetik.
A nyugati út Assara-Ounianga Kebir-Biltine útvonalon halad:
- Kufra-oázis-Assara szakasz homokos talajon halad 370 km hosszan. Ezen a szakaszon összkerék meghajtású személygépkocsik, valamint 40 tonnánál kisebb teherautók tudnak közlekedni. A közlekedést homokviharok nehezíthetik;
-  Assara-Ounianga Kebir szakasz 280 km hosszú homokos talajú út. Összkerék meghajtású személygépkocsik, valamint 40 tonnánál kisebb teherautók tudnak közlekedni rajta. A közlekedést homokviharok nehezíthetik;
-  Ounianga Kebir-Biltine szakasz egy 715 km hosszú földút, amelyen összkerék meghajtású személygépkocsik, valamint 40 tonnánál kisebb teherautók képesek közlekedni. A közlekedést homokviharok nehezítik;
-   Biltine-Abéché szakasz 95 km hosszú homokos talajú út, amely esős évszakban felázik, illetve időszakos árvizek akadályozzák a közlekedést. Száraz évszakban 40 tonnánál nehezebb gépjárművek is közlekedhetnek rajta.

Az útvonal csádi szakaszán sem a keleti, sem a nyugati úton nincs híd.

A közúti közlekedésben maximum 50 tonna tengelyterhelésű gépjármű közlekedhet, a magassági korlátozás pedig 4 méter.

Esős évszakban a nem burkolt utakat időszakokra lezárják. A lezárást az utak kezelésével foglalkozó alvállalkozó cégek hajtják végre. A lezárás ideje 3,5 tonnás gépjárművekig az esőtől számított három óra, a nagyobb gépjárművek esetében pedig hat óra. Éjszakai esőzés esetén az utakat 12 óra időtartamra zárják le.
Csád keleti térségében 17 ú.n. eső-sorompó van:
- az Abéché – Biltine útszakaszon Abéché kijáratánál, Foundo városában, Malanga városában, valamint Biltine bejáratánál.
- az Abéché – Am Zoer útszakaszon Abéché kijáratánál, Doren városában, Mata városában, valamint Am Zoer bejáratánál.
- az Abéché – Adre útszakaszon Abéché kijáratánál, Moura városában, Am Layouna városában, Abougoulene településnél, Forchana városában, valamint Adre bejáratánál.
- az Abéché – Biteha útszakaszon Abéché kijáratánál, Takacha településen, valamint Biteha bejáratánál.
Az utak járhatóságának fenntartása érdekében a csádi közlekedési hatóságok 2008-tól az alábbi szigorító intézkedéseket vezették be:
- az esős évszak végéig a nem burkolt utakon a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárművek nem közlekedhetnek június 1-jétől a keleti, július 1-jétől a déli térségben.
- a tíz tonnánál nehezebb gépjárművek közlekedését csak az alábbi, a keleti térségben lévő útszakaszokon engedélyezik:
- Abéché – Biltine;
- Abéché – Adre;
- Abéché – Goz Beida;
- Abéché – Am Zoer – Guereda – Iriba.

Ugyanakkor a közlekedőknek minden esetben be kell tartaniuk az eső-sorompók lezárását és a várakozási időt.

Időszakos folyók (wadi-k)

Az időszakos folyók képezik a csádi közlekedés egyik legnagyobb problémáját. A nagyobb folyókon az esős évszakban hetekig nem lehet átkelni. A kisebb időszakos folyók csak hevesebb eső esetén alakulnak ki, és az eső elállta után hat-tizenkét órával elapadnak. Egyre több időszakos folyónál alkalmaznak áthidaló lemezeket, hogy megkönnyítsék az átkelést, azonban ezeket az áthidaló elemeket egy hevesebb esős évszak után gyakran kell javítani.
Időszakos folyók az alábbi térségekben alakulnak ki:
-     Iriba – Am Naback útszakaszon a 30 méter széles Touloum nevű folyó (pontos helye nem ismert);
-     Bahai - Tiné - Am Naback útszakaszon a Greguire I (Bahai 5 km), a Greguire II (6 km), a Hadjer Nouss (35 km), a Djagarba (50 km) és az 50 méter széles Absounout (pontos helye nem ismert) nevű folyók;
-     Abéché - Am Zoer – Guereda útszakaszon a Migneri (pontos helye nem ismert), a Gargache (pontos helye nem ismert), a Kasskine (Abéché-től 87 km), a Lidjingue (pontos helye nem ismert), a Djireï (132 km), a Faguéré (161 km), Aada (164 km), a Kounougou (184 km), a Gouranga (200 km), a Sinéré (211 km), valamint a Guereda (218 km) folyók.
-     Abéché - Forchana – Adre útszakaszon az 50 méter széles Chock (Abéché-től 20 km), további négy, 10 és 50 méter széles, ismeretlen nevű folyó (25, 29, 31 és 43 km), a 100 méter széles Moura (47 km, eső-sorompó is van), a 200 méter széles Amlayouna (63 km, eső-sorompó is van), a 150 méter széles Chiteta (92 km), a szintén 150 méter széles Abouguilene (95 km), a Bredjing /Treguine (102 km, a két út kereszteződésnél folyik át), két ismeretlen nevű folyó a 105 és a 117 km-nél, a 130 méter széles Farchana (121 km), valamint Garadaye, az Ardebaye, a Djindi és a Biske folyók, amelyek pontos helye nem ismert.
-     Abéché- Oum Adjer útszakaszon a 3 km széles Am Dout (Abéché-től 56 km, a folyó átgázolható, eső-sorompó is van), a Disco (93 km, átgázolható, eső-sorompó is van), valamint a 200 méter széles Moutrar (114 km, esős évszakban nehezen járható).
-     Abéché - Goz Beida útszakaszon a Ouadi (Wadi) Chok (Abéché-től 20 km, minden évszakban járható híddal rendelkezik), az 1000 méter széles Ouadi Biteha (45 km, esős évszakban lehetetlen átkelni rajta), a 250 méter széles Ouadi Batha (146 km), a 150 méter széles Douweye (173 km), a 150 méter széles Ganachour (224 km), a 30 méter széles Hadjer Beida (244 km, rendkívül mély folyó, teherautóval is nagyon nehéz átkelni esős évszakban), valamint a szintén nagyon mély Djakata (247 km) folyók.
-     Goz Beida - Kerfi - Am Timam útszakaszt a 10-50 méter széles, de nagyon mély Ouadi 24 (Goz Beida-tól 24 km, mélysége elérheti a 2 métert), valamint a 100 méter széles, szintén két méter mélységet is elérhető Ouadi 45 (45 km) keresztezik.
- Goz Beida - Kerfi (régi út) útszakaszt a Goz Beida-tól 12 km-re található, 10-50 méter széles Zadi Douhe keresztezi, amely szintén elérheti a két méter mélységet is.

- Goz Beida - Dogdore - Daguessa útszakaszon két időszakos folyó halad keresztül, az egyik Goz-Beida-tól 30 km-re (adatok nem állnak rendelkezésre), a másik pedig a 31 km-re található Ouadi Lobotigue, amely esős időszakban nem gázolható át.

Remélem, ezek az adatok eléggé meggyőzőek. Üdvözlettel

 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
2018.08.26. 10:26
2015.01.25. 20:03
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?